
Celem oddziaływań terapeutycznych jest minimalizowanie trudności w funkcjonowaniu dziecka wynikających ze specyfiki jego zaburzenia. Podstawą tych oddziaływań jest precyzyjne określenie celów terapeutycznych, sposobów ich realizacji oraz generalizacja na wszystkie środowiska w których dziecko funkcjonuje. Niezwykle istotne jest również włączenie Rodzica do tego procesu, gdyż to właśnie on najlepiej zna swoje dziecko a także jego potrzeby. W mojej pracy bezpośrednio włączam Rodziców do procesu terapeutycznego, wyposażam ich w odpowiednie narzędzia i umiejętności do pracy z dzieckiem w środowisku domowym.

W mojej ofercie skierowanej do Państwa posiadam zajęcia indywidualne z zakresu Stosowanej Analizy Zachowań skierowane dla dzieci i młodzieży, która przejawia problemy z :
- nieakceptowalnymi społecznie zachowaniami, trudnościami z zapanowaniem nad złością oraz nieumiejętnością regulacji stanów emocjonalnych,
- brakiem kontroli ze strony rodzica nad zachowaniem dziecka,
- nieumiejętnością nawiązywania interakcji, wchodzenia poprawnie w relację z rówieśnikami w przedszkolu, szkole a także na studiach,
- zachowaniami agresywnymi oraz autoagresywnymi,
- notorycznym wszczynaniem bójek zarówno z rodzeństwem jak i rówieśnikami,
- brakiem umiejętności proszenia o pomoc,
- nieumiejętnością ponoszenia porażki.
Zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), które są dedykowane zarówno dla dzieci, młodzieży ale także osób dorosłych. Pomagają w rozwijaniu i nabywaniu kompetencji społecznych oraz budowaniu poprawnych i trwałych relacji w grupie. Uczestnicy nabywają umiejętności, które ułatwiają im funkcjonowanie zarówno w przedszkolu, szkole, miejscu pracy, ale również w codziennych życiowych sytuacjach. Podczas TUS pacjenci nabywają umiejętności:
- inicjowania, podtrzymywania oraz poprawnego prowadzenia dialogu z rówieśnikiem,
- zdolności słuchania innych osób oraz umiejętności zadawania adekwatnych do tematu rozmowy pytań,
- dyskutowania na różne tematy (Small Talk),
- w akceptowalny społecznie sposób wyrażania krytyki a także przyjmowania i radzenia sobie z krytyką,
- radzenia sobie z uczuciami zarówno negatywnymi jak i pozytywnymi,
- pracy w grupie oraz pomocy innym uczestnikom grupy,
- sposobów rozwiązywania konfliktów oraz narzędzi do niedopuszczania do nich,
- umiejętności radzenia sobie z porażką podczas wspólnej rywalizacji.


Oferuję również wsparcie dla rodziców w postaci konsultacji mających na celu:
- zapewnienie jednolitych oddziaływań terapeutycznych dla dziecka we wszystkich jego obszarach funkcjonowania,
- opracowywanie spersonalizowanej dla potrzeb dziecka struktury pozwalającej na poprawę jego funkcjonowania w środowisku domowym,
- stworzenie odpowiedniego systemu motywacyjnego dopasowanego do deficytów oraz potrzeb dziecka,
- nabycie przez rodzica odpowiednich narzędzi niezbędnych do kształtowania kontroli poleceniowej u dziecka,
- wykorzystywanie odpowiednio wysokiego poziomu motywacji do pracy nad deficytami dziecka oraz zachowaniami nieakceptowalnymi społecznie,
- wspólne budowanie pozytywnej samooceny dziecka na tle rówieśników.
- wspomaganie w zakresie umiejętności obserwowania dziecka i odpowiedniej interpretacji jego zachowań oraz prawidłowej reakcji na te zachowania.